петък, 25 март 2011 г.

Кръгла годишнина















Имах годишнина от сватбата. Кръгла годишнина. Не ме питайте колко.

От един месец си мисля за тази годишнина, но си мълча, нищо не казвам на съпруга си. Разчитам на изненадата.

Добрата част в мен, сантиментално разнежено си мисли – кога минаха тия години, като един миг. Не помня всичко.
Лошата част в мен нашепва – Как ще помниш? Живот ли бе да го опишеш, разровиш ли го – ще мирише и горчи като отрова:)

Сутринта на тържествения ден се събудих , моят съпруг спеше и аз тихичко станах за работа.

В работата прочетох набързо хороскопа си във вестника и там – цитирам:
„Днес една голяма част от представителите на знака ще се сблъскат с неприятни събития, които ще предизвикат силно душевно напрежение у някои, а у други - ненужна жестокост. Второто е излишно.”
Ха, сега, какво ли може да ми се случи?
През целия ден си мислех как да отбележа събитието по най-добрия начин. Дали да направя нещо вкусно за вечеря и да си останем в къщи или да излезем навън. Накрая си казах – кръгла годишнина е и взех наум решение за забавление.

След като цял ден очаквах да ме оберат, да ме нападнат, да имам лош шанс в службата според хороскопа, с облекчение се прибрах невредима в къщи.
Да, но мъжът ми го нямаше.
В трепетно очакване да се прибере пуснах телевизора, изгледах филма, него го няма. Започнаха късните новини по БТВ - него пак го няма. Накрая вече, като започна прогнозата за времето, чух ключа да се завърта в ключалката.
А-ха, прибира се най-накрая!
В главата ми с шеметна бързина се заблъскаха мисли – как да постъпя?
Дали, като рускинята в съседния вход, да застана с точилката зад вратата и веднъж завинаги да въведа ред в семейния живот.
Дали пък да не му се хвърля на врата и да го накарам цяла нощ да ми разправя колко ме обича и как съжалява, че е закъснял.
Дали пък да не го накажа с безразличие и мълчание?
Набързо реших да запазя спокойствие - все пак всичко се случва.
Той от вратата започва да ми раправя какъв служебен проблем имал и каква дилема стои пред него и как досега работил - бих ли могла да му помогна със съвет?
Нито дума за годишнината!
Минавайки покрай него, бързо подушвам – не ми мирише на чуждо, нито пък на алкохол. Значи все пак проблемът е служебен.
И все пак..

Забравил е ?! Прав е бил астрологът!
Бясна съм!

Ето как е постъпила тази немкиня – съпругът й забравил за кръглата годишнина. Клипът се нарича Hochzeitstagvergessen.



Няма коментари:

Публикуване на коментар