сряда, 11 януари 2012 г.

Моята дъщеря










Когато се роди преди години на този ден, мило дете, около теб имаше вълшебни феи – орисници. Те предопределиха съдбата ти.
Феята на красотата те ориса да си чаровна – и се сбъдна.
Феята на мъдростта те ориса да си умна, аналитична, прозорлива – и се сбъдна.
Феята на правилното общуване те ориса да си естествена и непринудена – и се сбъдна.
Феята на честността те ориса да си честна и да държиш на думата си – и се сбъдна.
Феята на световните комуникации те ориса да говориш добре чужди езици, като не забравяш и родния и пишеш добре – и се сбъдна.
Феята на добрината те ориса да си с добро сърце, да обичаш близките си и да бдиш над тях, да си състрадателна и винаги усмихната – и се сбъдна.
Феята на любовта закъсня малко, вероятно затова не си срещнала още този, дето кара коленете ти да омекват.
Пожелавам ти да се случи.

Аз, като твоя майка няма да забравя този 11 януари, когато се появи в Майчин дом. Абсолютно непознатата акушерка, с която изпитахме взаимна симпатия една към друга, която ме обгрижваше непрестанно, донесе ми полагащото й се мляко, защото бях жадна, много жадна. Работният й ден приключи в 19 часа, но тя не си тръгна и остана до 23ч вечерта, докато се родиш – за да е сигурна, че всичко ще е както трябва.
Къде ли си сега, Ели? Не съм те виждала отдавна, но все така признателност ме изпълва.

Мога ли да забравя ръчичката ти, която от лакътя до пръстчетата беше точно колкото моя показалец.

Мога ли да забравя козирогската ти упоритост, с която твърдеше, че произнасяш правилно думата, научена в яслата – „кремвирчи“, вместо кренвирши.

Беше на 6 години, когато ставаше първа в студено-влажната Германия, пускаше парното и приготвяше масата за закуска, преди да отидеш на училище.

Всеки ден се питах – Господи, с какво заслужих това дете?

Учителката ти Frau Guthoff казваше, че през цялата си учителска практика не е виждала такова слънчево дете, а тя беше с дълъг стаж.

Пак на тази възраст искаше да направиш резерват в Африка или поне зоопарк, за да се грижиш за дивите животни.

Мога ли да забравя толкова много неща?

А сега си голяма и имаш толкова приятели, не прекланяш глава и се справяш с всякакви ситуации.

Ти ме научи на толкова много неща.

Как се гордея с теб, момичето ми! Обичам те!
Честит рожден ден!

Няма коментари:

Публикуване на коментар